Major in Marketing and Communications
Dr. Chaichana Ampornklinkaew
Educational Background :
PhD. (Management), College of Management, Mahidol University, 2566
Specialization :
In the process of updating information
Contact :
Research findings published in academic journals.
The work is presented at the academic conference and/or published collectively.
Head of Curriculum
Assistant Professor
Laphassawat Subphonkulanan
Educational Background :
M.B.A. (Marketing), Rangsit University, 2006
Specialization :
– Advisors and Market Development
– Marketing Planning
– Arrangement and Management of Organizational Structure
– Real Estate Marketing
Contact :
Research findings published in academic journals.
วีระวรรณ ศิริพงษ์.(2560). การใช้บัญชีบริหารของวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม จังหวัดสงขลา.วารสารหาดใหญ่วิชาการ, 15(1), 59-72.
วีระวรรณ ศิริพงษ์,กมลรัตน์ สฤษฎีพีรพันธุ์ และมัทนชัย สุทธิพันธุ์.(2561).อิทธิพลของกระแสเงินสด ต่อความสามารถในการทำกำไร และมูลค่าหลักทรัพย์ตามราคาตลาด กรณีศึกษา ตลาดหลักทรัพย์ เอ็ม เอ ไอ (MAI). วารสารมหาวิทยาลัยนราธิวาสราชนครินทร์, 5(2), 111-120.
วีระวรรณ ศิริพงษ์ ,ณัฏฐณิชา คล้ายแก้ว,ตติยา แซ่เจีย,ปิยรัตน์ ไชยถาวร ,สุดารัตน์ บุตรจริยะและมัทนชัย สุทธิพันธุ์,(2562). ความสัมพันธ์ระหว่างความรับผิดชอบต่อสังคมกับคุณภาพกำไรของธุรกิจโรงแรมในจังหวัดสงขลา. วารสารเทคโนโลยีภาคใต้, 12(1), 129-137.
Muttanachai Suttipun, Weerawan Siripong, On-anong Sattayarak, Jittima Wichianrak, and Sutira Limroscharoen, (2018). The Influence of Enterprise Risk Management on Firm Performance Measured by the Balanced Scorecard: Evidence from SMEs in Southern Thailand. ASR: CMU Journal of Social Sciences and Humanities (2018), 5(1), 33-53.
วีระวรรณ ศิริพงษ์, นิตินันท์ พราหมหันต์, ปนัดฐา พิมพกาญจน์, จิราภรณ์ ปัญญายิ่ง, สุชาวดี แสงศรี, อิศรา มาลาวัยจันทร์, และมัทนชัย สุทธิพันธุ์, (2562). ความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดเผยข้อมูลการวิจัยและพัฒนา และผลการดำเนินงานทางการเงินของบริษัทจดทะเบียนในตลาดหลักทรัพย์แห่งประเทศไทย. วารสารบริหารธุรกิจเทคโนโลยีมหานคร, 16(2), 173-190.
วีระวรรณ ศิริพงษ์, มัทนชัย สุทธิพันธุ์, ปทุมพร หิรัญสาลี, และลักขณา ดำชู, (2563). ความสัมพันธ์ระหว่างการปฏิบัติตามหลักปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียง และผลการดำเนินงานของธุรกิจด้วยการวัดผลเชิงดุลยภาพ : กรณีศึกษาธุรกิจขนาดกลางและย่อมในจังหวัดสงขลา. วารสารวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏ เชียงราย, 15(1), 134-153.
The work is presented at the academic conference and/or published collectively.
วีระวรรณ ศิริพงษ์ ,ณัฏฐณิชา คล้ายแก้ว,ตติยา แซ่เจีย,ปิยรัตน์ ไชยถาวร ,สุดารัตน์ บุตรจริยะและมัทนชัย สุทธิพันธุ์,(2561). อิทธิพลของความรับผิดชอบต่อสังคมและสิ่งแวดล้อมกับคุณภาพกำไรของธุรกิจโรงแรมในจังหวัดสงขลา.การประชุมวิชาการระดับนานาชาติและระดับชาติด้านบริหารธุรกิจและการบัญชีประจำปี 2561. 22 – 23 กุมภาพันธ์ 2561. ขอนแก่น.
วีระวรรณ ศิริพงษ์ ,มัทนชัย สุทธิพันธุ์,ปทุมพร หิรัญสาลี,และลักขณา ดำชู,(2562). อิทธิพลของขอการปฏิบัติตามหลักปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียงต่อผลการดำเนินงานของธุรกิจ กรณีศึกษาธุรกิจขนาดกลางและย่อมในจังหวัดสงขลา.การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ ครั้งที่ 4 ด้านสารสนเทศ การเกษตร การจัดการบริหารธุรกิจ วิศวกรรมศาสตร์ วิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี. 30 – 31 พฤษภาคม 2562. ระนอง.
วีระวรรณ ศิริพงษ์, นิตินันท์ พราหมหันต์, จรัสศรี ทองร่วง, ชฏารัตน์ ทองคุปต์, ธนัชพร เสนา, วรพร โชคไพศาล, วัชรี จรูญวงศ์, อัญชิสา ช่วยทองและ มัทนชัย สุทธิพันธุ์. อิทธิพลของรายงานผู้บริหารในรายงานประจำปี ต่อผลการดำเนินงาน : กรณีศึกษาบริษัทที่จดทะเบียนในตลาดหลักทรัพย์แห่งประเทศไทยกลุ่ม SET 100. การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติด้านบริหารธุรกิจและการบัญชี 2563 (INCBAA 2020). วันที่ 20 – 21 กุมภาพันธ์ 2563 ณ โรงแรม ดิ เอ็มเพรส จังหวัดเชียงใหม่.
Assistant Professor
Dr. Teerasak Jindabot
Educational Background :
Ph.D. (Marketing), Thammasat University, 2007
Specialization :
– Consumer Psychology
– Digital Marketing
– Social Marketing
Contact :
Research findings published in academic journals.
The work is presented at the academic conference and/or published collectively.
Assistant Professor Dr. Sumana Laparojkit
Educational Background :
Ph.D. (Marketing and Strategy) Cardiff University U.K., 2554
Specialization :
– Marketing & Strategy
– Consumer Behavior
– Brand Community
– Branding
Contact :
Research findings published in academic journals.
The work is presented at the academic conference and/or published collectively.
Kanruthai Chanchaichuchit Lecturer
Educational Background :
M.A. (Marketing), University of Hertfordshire, U.K., 2552
Specialization :
– Tourism Marketing
– Sustainable Marketing
Contact :
Research findings published in academic journals.
The work is presented at the academic conference and/or published collectively.
Associate Professor
Dr. Sasiwemon Sukhabot
Educational Background :
Ph.D. Management University Utara Malaysia, Malaysia, 2558
Specialization :
– Agricultural Product Marketing
– Community Product Marketing
– Branding
Contact :